Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Reklamkampanj-Bara mjölk smakar mjölk!

Mjölk är en fantastisk produkt som har kommit lite i skymundan och dessutom med ett ganska sargat anseende, trots dess popularitet som produkt.

Nu vill vi göra något åt det – för bara mjölk smakar mjölk!

Där för vill vi med lite humor med vår kampanj visa att de flesta gillar mjölk mer än andra dryckesalternativ. Alternativen kallar vi för Pjölk, Trölk, Brölk och Sölk. Ord som vi bara hittat på som alternativ.

Reklamfilmerna 

Vänliga hälsningar
Arla Konsumentkontakt Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Trölk Schmölk! Vilken oförskämd unge! Ingen positiv reklam för Arla! Byter kanal för att slippa honom.
    Gerd
  • Lysande reklam! Och framförallt genial i att den till skillnad från vissa andra konkurrerande produkter INTE är jämförande.
    Själv kommer jag att tänka på en gammal seriestripp från Svenska Mad på sent 60-tal i vilken en unge försöker utröna vilken av alla skojiga alternativ till just Svenska Mad som är äkta eller kopior. Fick samma känsla av Brölk-reklamen. Kul!
    Nils
  • Hej Nils,

    Härligt att du gillar vår reklam!

    Vi önskar dig en fin dag!
    Christina Kommunikatör
  • Hej,
    Tycker tyvärr bara att er reklam är barnslig och desperat.
    Jag föredrar faktiskt tex havredryck framför mjölk, av många anledningar.
    När jag redan fattat att växtbaserad dryck är bättre än mjölk så smakar faktiskt växtbaserat bättre än mjölk.
    Jag väljer växtbaserat framför mjölk pga djur, miljö och sist men inte minst, min hälsa.
    Fortsätt ni med denna reklam, men tror "tyvärr" inte den kommer få fler att köpa mjölk.
    Och erat quiz, lite bättre alternativ tack. Typ, "Du har lagat pannkakor, du vill ha något gott att dricka, vad väljer du? Växtbaserat eller mjölk?" istället för att man måste välja mellan tex cola eller mjölk i flingorna.

    Som sagt reklamerna verkar väldigt desperata. Försök istället komma med "varför" man ska köpa "eran" mjölk...
    Ylva
  • Hej Ylva och tack för dina synpunkter.

    Du skriver att du gillar andra alternativ än mjölk, och smaken är olika. Vi står för att mjölk är en fantastisk produkt och smakbärare – speciellt till kanelbullar, pannkakor, wallenbergare och så vidare.

    Vi visar med lite humor i vår kampanj att de flesta gillar mjölk mer än andra dryckesalternativ.

    Vänliga hälsningar
    Christina Kommunikatör
  • Hej Arla!
    Jag tycker att er reklam är löjlig. Istället för att fokusera på hur dålig man tycker att en konkurrents produkt är i jämförelse med den egna produkten skulle nan kunna visa på den egna produktens förträfflighet i sig själv. Jag tror inte att de som använder havredryck kommer att ändra uppfattning och byta till Arla på grund av dessa filmer, själv kommer jag däremot att anstränga mig lite mer för att få tag på alternativ, till exempel Änglamark, Sju gårdar eller Skånemejerier. Visa istället hur bra djurhållning arlagårdarna har, hur produktionskedjan ser ut, hur många arbetstillfällen i Sverige ni erbjuder. Jag använder för övrigt både mjölk och havredryck beroende på situation. Alltid svenska produkter.
    Isabell
  • Hej Isabell

    Mjölk är en fantastisk produkt och smakbärare, och det står vi för. Vår avsikt är absolut inte att utpeka andra alternativ som sämre på något sätt.

    Vi har många olika typer av marknadsföring – den mesta kommer direkt från verkligheten, från gårdarna med våra ägare, Arlabönder, Arla Minior, kosläpp, butikskampanjer, sponsring av Vasalopp, Årets kock med mera.

    Andra kampanjer gör vi med lite humor, som den här.

    Vänliga hälsningar
    Christina Kommunikatör
  • Jo jag undrar angående vad ni i era reklamfilmer om mjölk vill åstadkomma. Vad är meningen med den onödigt höga volymen i musiken och inslagen i övrigt.
    Tror ni att vi har somnat och behöver väckas? Tror ni att vi är hörselskadade? Tror ni att vi tycker det är ok att störa grannarna? Är ni hörselskadade??
    Vi har slutat köpa Arlaprudukter p.g.a. detta. Byter kanal så fort reklamen dyker upp eller stänger ner ljudvolymen. Jag tror att ni skulle vinna på att ha normal ljudnivå i era reklaminslag.
    Tacksam för svar.
    M.V.H. Irriterad TV-Tittare/lyssnare.

    mats
  • Hej Mats!

    Hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" är kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.

    Vi tycker det är tråkigt att du upplever ljudnivån som för hög, vilket inte alls är vår önskan.

    Syftet med vår kommunikation är att påminna konsumenter om det som gör mjölken unikt, det vill säga den goda smaken, som inte kan ersättas av andra drycker. Ett centralt element i filmerna för att få ut det enkla budskapet är användning av humor, olika typer av karaktärer, tonalitet, ansiktsuttryck etc. Vi avslutar varje reklamfilm med några sekunders musik där orden ”Milk is Milk” sjungs ut.

    Vänliga hälsningar
    Christina Kommunikatör
  • Hej! När ska ni sända era Brölk-reklam på tv igen? Har inte fått så gott skratt sedan Åke vann på Lotto! 😂
    Katja
  • Hej Katja,

    Härligt att du gillar vår nya mjölkreklam 😊 ”Brölk” filmen kommer att rulla på nytt från vecka 40 på TV.

    Vi önskar dig en fin höst!
    Christina Kommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.