Reklmafilm volym
Jo jag undrar angående vad ni i era reklamfilmer om mjölk vill åstadkomma. Vad är meningen med den onödigt höga volymen i musiken och inslagen i övrigt.
Tror ni att vi har somnat och behöver väckas? Tror ni att vi är hörselskadade? Tror ni att vi tycker det är ok att störa grannarna? Är ni hörselskadade??
Vi har slutat köpa Arlaprudukter p.g.a. detta. Byter kanal så fort reklamen dyker upp eller stänger ner ljudvolymen. Jag tror att ni skulle vinna på att ha normal ljudnivå i era reklaminslag.
Tacksam för svar.
M.V.H. Irriterad TV-Tittare/lyssnare.
Tror ni att vi har somnat och behöver väckas? Tror ni att vi är hörselskadade? Tror ni att vi tycker det är ok att störa grannarna? Är ni hörselskadade??
Vi har slutat köpa Arlaprudukter p.g.a. detta. Byter kanal så fort reklamen dyker upp eller stänger ner ljudvolymen. Jag tror att ni skulle vinna på att ha normal ljudnivå i era reklaminslag.
Tacksam för svar.
M.V.H. Irriterad TV-Tittare/lyssnare.
Följ inlägget
0
följare
Hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" är kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.
Vi tycker det är tråkigt att du upplever ljudnivån som för hög, vilket inte alls är vår önskan.
Syftet med vår kommunikation är att påminna konsumenter om det som gör mjölken unikt, det vill säga den goda smaken, som inte kan ersättas av andra drycker. Ett centralt element i filmerna för att få ut det enkla budskapet är användning av humor, olika typer av karaktärer, tonalitet, ansiktsuttryck etc. Vi avslutar varje reklamfilm med några sekunders musik där orden ”Milk is Milk” sjungs ut.
Vänliga hälsningar
Ljudnivån är för hög. Humor är humor, Karaktärer är karaktärer och ansiktsuttryck är ansiktsuttryck etc det är sant. Musik däremot har ofta högre volym än vanlig samtalston liksom sång kan ha. Det är ju där problemet ligger. Det är detta ni skall kalibrera. Lycka till.
Hälsar (sur)gubben igen.
Det är sant, och som vi tidigare skrivit så tycker inte alla om allt vi gör. Hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" är kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.
Vänliga hälsningar
Något är fel med volymen i er reklam. Den ÄR alldeles för hög. Mer än jag har konstaterat det. Varför inte erkänna det? Jag tror ni skulle vinna på att sänka den. Eller tror ni då att ni kommer att sälja mindre av er mjölk?
Sur(mjölks)gubben.
Som vi tidigare skrivit så är hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.
Vi tar givetvis era kommenater vidare till våra medarbetare som har ansvar för aktuell kampanj, och har kontakt med byrån som producerat filmerna.
Vi önskar er en fin helg!
Den kan mycket väl vara kalibrerad för lämlig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV men tänk på att det är många som sitter med headset och kollar på youtube-klipp osv så att kalibreringen blir rätt där. För nu är det alldeles för hög ljudnivå då jag jämför mot ljud mot de klipp man kollar på.
Vi har än en gång kontaktat reklambyrån om ljudnivån, och de meddelar följande:
"Leveransen för WEB-mixarna på Arla "Milk is Milk" ligger på samma LUFS (loudness) som man vanligtvis levererar. Alltså mellan -14 och -16 lufs. Det finns ingen hård standard för Web-mixar, men den här mixen ligger inte starkare än andra filmer."
Vänliga hälsningar
Jag måste instämma i vad Marcus och Alf skriver här. Innehållet i reklamen imponerar inte på mig men stör mig mindre. För mig handlar det om att volymen ÄR för hög. Men jag förstår ditt dilemma Christina. Inte så lätt att ändra nu kanske men tänk lite extra nästa gång.
Nu skall jag försöka att inte skriva mer ang. detta.
Ta det inte personligt Christina jag är säker på att du gör ditt jobb på ett utmärkt sätt.
All återkoppling är bra återkoppling!
Vänliga hälsningar