Reklmafilm volym

Jo jag undrar angående vad ni i era reklamfilmer om mjölk vill åstadkomma. Vad är meningen med den onödigt höga volymen i musiken och inslagen i övrigt.
Tror ni att vi har somnat och behöver väckas? Tror ni att vi är hörselskadade? Tror ni att vi tycker det är ok att störa grannarna? Är ni hörselskadade??
Vi har slutat köpa Arlaprudukter p.g.a. detta. Byter kanal så fort reklamen dyker upp eller stänger ner ljudvolymen. Jag tror att ni skulle vinna på att ha normal ljudnivå i era reklaminslag.
Tacksam för svar.
M.V.H. Irriterad TV-Tittare/lyssnare.

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" är kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.

    Vi tycker det är tråkigt att du upplever ljudnivån som för hög, vilket inte alls är vår önskan.

    Syftet med vår kommunikation är att påminna konsumenter om det som gör mjölken unikt, det vill säga den goda smaken, som inte kan ersättas av andra drycker. Ett centralt element i filmerna för att få ut det enkla budskapet är användning av humor, olika typer av karaktärer, tonalitet, ansiktsuttryck etc. Vi avslutar varje reklamfilm med några sekunders musik där orden ”Milk is Milk” sjungs ut.

    Vänliga hälsningar
    Christina Kommunikatör
  • Jag brukar va i go balans men... Sänk volymen på er youtube-reklam! Jag lovar, den är INTE kalibrerad.
  • Hej Christina!
    Ljudnivån är för hög. Humor är humor, Karaktärer är karaktärer och ansiktsuttryck är ansiktsuttryck etc det är sant. Musik däremot har ofta högre volym än vanlig samtalston liksom sång kan ha. Det är ju där problemet ligger. Det är detta ni skall kalibrera. Lycka till.

    Hälsar (sur)gubben igen.
  • Smaken är som baken. Delad. Men fortfarande vad är meningen med den höga ljudnivån?


  • Hej på nytt Mats!

    Det är sant, och som vi tidigare skrivit så tycker inte alla om allt vi gör. Hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" är kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.

    Vänliga hälsningar
    Christina Kommunikatör
  • Snälla sänk volymen på er reklam på youtube. Sitter å lyssnar på något klipp men headset och så kommer er reklam "Milk is milk" med så hög volym så man får ont i öronen.
  • Hej Christina!
    Något är fel med volymen i er reklam. Den ÄR alldeles för hög. Mer än jag har konstaterat det. Varför inte erkänna det? Jag tror ni skulle vinna på att sänka den. Eller tror ni då att ni kommer att sälja mindre av er mjölk?
    Sur(mjölks)gubben.
  • Hej Alf och Mats!

    Som vi tidigare skrivit så är hela reklamfilmen inklusive avslutet med "Milk is Milk" kalibrerat för att vara på en lämplig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV.

    Vi tar givetvis era kommenater vidare till våra medarbetare som har ansvar för aktuell kampanj, och har kontakt med byrån som producerat filmerna.

    Vi önskar er en fin helg!
    Christina Kommunikatör
  • Hej Christina, tack för svar.
    Den kan mycket väl vara kalibrerad för lämlig ljudnivå utifrån ett normalt ljudläge på TV men tänk på att det är många som sitter med headset och kollar på youtube-klipp osv så att kalibreringen blir rätt där. För nu är det alldeles för hög ljudnivå då jag jämför mot ljud mot de klipp man kollar på.


  • Hej på nytt!

    Vi har än en gång kontaktat reklambyrån om ljudnivån, och de meddelar följande:

    "Leveransen för WEB-mixarna på Arla "Milk is Milk" ligger på samma LUFS (loudness) som man vanligtvis levererar. Alltså mellan -14 och -16 lufs. Det finns ingen hård standard för Web-mixar, men den här mixen ligger inte starkare än andra filmer."

    Vänliga hälsningar
    Christina Kommunikatör
  • Eran "Milk is Milk" reklam är extremt jobbig att behöva lyssna på dagligen. För det första så är den extremt töntig. För det andra så är volymen jätte hög. Det är väldigt störande att reklamen hoppar igång när man klickar på ett YouTube-klipp. Man kanske förväntar dig en tyst video och så kommer den här igång och skrämmer livet ur en. Det ger en dålig YouTube-upplevelse och leder till ett dåligt humör. Tror inte just att det är volymen som du säger, utan istället det faktum att det är en rocklåt som hoppar igång på full blast. Snälla ta bort den från sociala medier och sluta försämra ens YouTube-upplevelse!
  • Hej Christina!
    Jag måste instämma i vad Marcus och Alf skriver här. Innehållet i reklamen imponerar inte på mig men stör mig mindre. För mig handlar det om att volymen ÄR för hög. Men jag förstår ditt dilemma Christina. Inte så lätt att ändra nu kanske men tänk lite extra nästa gång.
    Nu skall jag försöka att inte skriva mer ang. detta.
    Ta det inte personligt Christina jag är säker på att du gör ditt jobb på ett utmärkt sätt.

  • Tack för dina rader Mats,

    All återkoppling är bra återkoppling!

    Vänliga hälsningar

    Christina Kommunikatör
  • Håller med om att reklamen känns desperat. Att som ett större, mer etablerat företag klanka ned på mindre företag och nya växtbaserade alternativ ger en inte en känsla av att ni är större, det ger en en känsla av att Arla känner sig hotade av dessa nya alternativ. Ni säger att de inte är jämförbara, men dessa nya alternativ måste väl ändå ha påverkat försäljningen för att ni ska dra en reklamkampanj där ni försvarar er mot dem? Tycker att Arla verkar vara ett företag som bryr sig om svenska bönder och klimatet, och den röda kossan har ju en stor plats i svensk populärkultur (en svensk Warhol skulle definitivt haft med den i sin konst), så kanske satsa lite på havremjölk själva, med svenskodlad havre? Det är ju oförnekligen det mer miljövänliga alternativet, och oavsett vad reklamen säger så kommer smaken att utvecklas snabbt till framtiden för att passa en bredare publik, plus att när miljöfrågor blir allt större så kommer havremjölksindustrin bara växa. Jag tror att det är bra att hoppa på detta tåg innan det startar upp ordentligt och inte vara helt fast i dåtiden, Arla!

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.